FiN
STIL Framework i Norge. System for Tidlig Intervensjon i Læringsmiljø |
|||||||||
|
15. og 16. mai 2007 arrangerte Lillegården kompetansesenter en internasjonal erfaringskonferanse i Stavern. Temaet var FiN STIL. Første dag var et lukket seminar med foredragsholdere fra Framework for Intervention i England og Skottland og prosjektkommuner i Norge. Andre dag var åpent for alle.
Stavernsøya i solnedgang. Foto: Kirsti Tveitereid
Lysark fra konferansen:
Dag 1:
Framework for intervention - Context for Birmingham (powerpoint) av Amanda Daniels, Birmingham, England
Framework for Intervention - An evaluation (powerpoint) av Tom Williams, East Ayrshire, Skottland
Framework for Intervention - Staged Intervention (powerpoint) av Maggie Fallon, East Ayrshire, Skottland
Klevstrand Primary School and FiN STIL (powerpoint) av Geir Aurstad, Klevstrand skole i Porsgrunn
Dag 2:
Challenging Categories and Changing Contexts: the Importance of Well Supported Teachers (powerpoint) av Harry Daniels, Bath, England
The FiN STIL Project in Norway (powerpoint) av Hanne Jahnsen, Lillegården kompetansesenter
FiN STIL evaluation (powerpoint) Kari Nes, Høgskolen i Hedmark
Framework in Birmingham schools (powerpoint) av Chris Wright, Birmingham, England
The long hard way to ecology and empowerment in school behaviour (powerpoint) av Hugh Williams, Birmingham, England
Framework for Intervention - Developments in Birmingham (powerpoint) av Chris Wright, Birmingham, England
Artikler - erfaringsdokumenter:
Learning in and for Cross-School Working (pdf) av Harry Daniels, Jane Leadbetter, Allan Soares og Natasha MacNab. Tidligere publisert i Oxford Review of Education, 2007
The Danger of Corruption in Special Needs Education (pdf) av Harry Daniels. The Gulliford Lecture. Tidligere publisert i British Journal of Special Education, Vol. 33, Nr 1, 2006
The Development of Provision for Young People with Emotional and Behavioural Difficulties: an Activity Theory Analysis (pdf) av Harry Daniels og Ted Cole. Tidligere publisert i Oxford Review of Education, Vol. 28, Nr 2 og 3, 2002
Rethinking Intervention: Changing the Cultures of Schooling (pdf) av Harry Daniels
Staged Intervention in East Ayrshire - the FFI Approach (pdf) av Maggie Fallon
Staged Intervention in East Ayrshire - the FFI Approach (pdf) Tom Williams
Harry Daniels, Amanda Daniels og Arne Østli. Foto: Torunn Helene Fredriksen
Flere bilder finner du på Flickr.
Sist oppdatert: 25.10.2007