FiN STIL avsluttet
Pilotprosjektet FiN STIL oppnådde gode resultater, men man fikk dessverre ikke midler til å starte et utviklingsprosjekt.
Disse nettsidene vil ikke bli oppdatert, men vil fungere som arkiv for deltakerne i piloten.
Gode resultater med FiN STIL
Høgskolen i Hedmark er ferdig med sin evaluering av FiN STIL. Resultatene ble presenterte under en internasjonal konferanse i Stavern 16. mai 2007.
Les mer:
Evalueringsrapporten
FiN STIL-konferanse
15.-16. mai 2007 arrangerte Lillegården en internasjonal konferanse om FiN STIL. Vi har bl.a. samlet lysark fra konferansen.
Les mer:
FiN STIL-konferanse (FiN STIL Conference in Stavern, May 2007)
Beautiful weather and a great conference! - FFIs hjemmesider
FiN STIL er utviklet i Birmingham i England. Det engelske navnet
er Framework
for Intervention. FiN STIL er utviklet med sikte på
å håndtere, forebygge og redusere problematferd i skolen.
I 2005
gjennomføres det er pilotprosjekt i grunnskolen i 3 kommuner i
Norge. Ca. 150 lærere på 6 skoler deltar i prosjektet. Dette
betyr at ca. 1200 elever vil nyte godt av Fin STIL.
Hensikten med Fin
STIL er at lærerne øker sine kunnskaper om og øker sin
handlingskompetanse i å håndtere, forebygge og redusere
problematferd i skolen. Det grunnleggende perspektivet i Fin STIL
er systemteoretisk. Dette innebærer en forståelse av
problematferd som ikke alene er knyttet til enkeltelever. Lillegården
kompetansesenter er faglig ansvarlig for prosjektet og NOVA (Norsk
Institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring) evaluerer
arbeidet på skolene. Prosjektet starter januar 2005 og avsluttes
desember 2005. Utdanningsdirektoratet støtter prosjektet økonomisk. |